4x4 Vermogensbank

Afstellen van injectie systemen, zoals KMS, GEMS, OMEX, DTA, KMS, Autronic 
Vermogensgrafiek TCR Seat LeonDatsun op de testbankAudi RS6 VermogenstestAfstellen van carburateurs, o.a. Weber, SU, Solex, Dellortho etcAfstellen van NK Offroad auto'sMitsubishi EVO XActieradius meting

 

Meten is weten !

Wij beschikken inpandig over een eigen testbank van het merk Dynostar, welke 
geschikt is voor twee- als vierwiel aangedreven auto's.

De testbank is gemonteerd in een door Merford geïnstalleerde geluidscabine
met geforceerde rijwindkoeling die tot 50.000m³ lucht per uur kan verplaatsen.

 

De verstelbare wielbasis van 2 meter t/m 3,5 meter maakt deze vermogensbank geschikt 
voor het testen van nagenoeg iedere auto.

 

De 4x4 testbank werkt volgens het "rolling-road" principe; de voorste en de achterste
rollen worden middels een aandrijflijn gesynchroniseerd. Dankzij deze constructie
kunnen ook tweewiel aangedreven voertuigen die voorzien van ABS, ESP of ASR
probleemloos worden getest.

 

 

Wat wij u kunnen aanbieden icm de Dyno

Door onze expertise in combinatie met de meest geavanceerde en uitgebreide
testapparatuur zijn wij in staat om iedere gewenste meting uit te voeren en
storingen te lokaliseren.

 

Hieronder vind u enkele mogelijkheden:

 

  • * Statisch testen ; het vasthouden van ieder gewenst toerental voor optimale afstelling
        voor competitie auto's met een vrij-programmeerbare ECU. Deze methode is ook
        geschikt voor het lokaliseren van storingen die alleen optreden bij een bepaald
        toerental of een bepaalde belasting. 
  • * Dynamisch testen ; het meten en vaststellen van het vermogen (PK / Koppel) door
        exact gelijke omstandigheden als op de weg. De auto wordt hierdoor dus niet
        zwaarder belast dan op de weg. Tijdens deze dynamische run wordt er bij ieder
        toerental het vermogen en lambda waarde gelogd, zodat u na de test exact alle
        gegevens op een formulier meekrijgt. 
  • * Krukas / wielvermogen ; door middel van intelligente software zijn we in staat
        om zowel het wiel- als krukasvermogen te meten.
  • * Afstellen van carburateurs ; auto's die voorzien zijn van o.a. Webers, Dellorto's etc
       kunnen afgesteld worden (sproeiers, mengbuizen, venturi's op voorraad).
       Tijdens de run wordt er nauwkeurig bij ieder toerental en gas positie de AFR /
       Lambda waarde gelogd. Aan de hand van deze gegevens kunnen we de juiste
       sproeierbezetting bepalen voor een perfecte afstelling. 
  • * Afstellen van injectie auto's ; auto's die zijn voorzien van een vrij-
       programmeerbare ECU (Gems / DTA / KMS / AUTRONIC / OMEX etc) systemen
       kunnen feilloos worden afgesteld. Bij iedere gas stand positie en toerental
       wordt de brandstofverhouding gelogd en aangepast waar nodig. 
  • * Ontsteking afstellen ; auto's met een programmeerbare ontsteking of met
       een verdeler kunnen op de testbank worden afgesteld. Mbv een stroboscoop
       lamp of een computer kan het juiste ontstekingstijdsstip worden bepaald.
       De auto wordt dmv een knock/detonatiesensor, die op de motor gemonteerd
       wordt, en met behulp van een koptelefoon afgesteld, en er wordt voorkomen
       dat de auto gaat 'pingelen'
  • * Acceleratie meting ; het meten van acceleraties en tussen-acceleraties, bijv.
       hoe snel het voertuig versnelt van 50 naar 100km/h of 100 naar 200km/h
  • * Snelheidsmeting ; het meten van de topsnelheid van uw voertuig tot een max van
       350 km/h. Door de vooraf ingestelde CW waarde (oppervlakte en gewicht) wordt
       de situatie exact gelijk als op de weg. 
  • * 5-gas meting ;  Het is mogelijk om een 5-gas meting te doen op de dyno.
       Dit kan zowel bij stationair toerental als bij belasting. De waarden van de meting
       (AFR, CO, CO², HC en NOx) worden gelogd en geanalyseerd.
  • * Diagnose stellen ; dmv diverse sensoren kunnen we o.a. lambda waarde, turbodruk,
       inlaat temperatuur en uitlaat temperatuur meten
  • * Scoop meting ; doormeten van alle elektronica, sensoren en het lokaliseren van
       storingen die niet worden gevonden door diagnose apparatuur
  • * Drive cycle test ; door geïntegreerde software wordt er op de testbank een
       programma nagereden waar men moet schakelen, accelereren, remmen etc. net
       zoals in de praktijk. Tijdens deze 'route' worden alle waardes (AFR, Co, Co², HC, NOx)
       gelogd voor bijvoorbeeld een emissie test. Ook is het mogelijk om bijv. een actieradius
       van een hybride auto te bepalen aan de hand van het af te leggen traject. 
 
 

Meekijken tijdens de sessie

De testruimte beschikt over een aparte ruimte waar u alles live kunt volgen.

 

 

Testbank-dagen voor meerdere auto's

Wij bieden een compleet verzorgde dagen aan voor bepaalde clubs, verenigingen, autosportklasse's of liefhebbers. Een dergelijke dag wordt aangeboden tegen een gereduceerd tarief. Tevens is deze dag voorzien van lunch. Voor meer informatie, klik hier.

 

 

»» Voor prijzen en voorwaarden, klik hier

 

»» Maken van een afspraak, neem contact met ons op