Meten is weten, als je weet wat je meet!

Wij beschikken inpandig over een eigen 4x4 testbank van het merk Dynostar, welke geschikt is voor twee- als vierwiel aangedreven auto's.

De rollenbank is gemonteerd in een door Merford geïnstalleerde geluidscabine met geforceerde rijwindkoeling die tot 50.000m³ lucht per uur kan verplaatsen. De verstelbare wielbasis van 2 meter t/m 3,5 meter maakt deze testbank geschikt voor het testen van nagenoeg iedere auto.

De 4x4 testbank werkt volgens het "rolling-road" principe; de voorste en de achterste rollen worden middels een aandrijflijn gesynchroniseerd. Dankzij deze constructie kunnen ook tweewiel aangedreven voertuigen die voorzien van ABS, ESP of ASR probleemloos worden getest.

Wat wij voor u kunnen betekenen.

Door onze expertise in combinatie met de meest geavanceerde en uitgebreide testapparatuur zijn wij in staat om iedere gewenste meting uit te voeren en storingen te lokaliseren.

Tijdens de werkzaamheden bent u van harte welkom in de werkplaats, zodat u mee kunt kunt kijken hoe onze vakmensen te werk gaan.

Tarief testbank

Basismeting met enkele runs.

Een basismeting kost € 195,-. Dit is een meting bedoeld om vermogen en koppelkromme vast te stellen, en de lucht/brandstof verhouding te meten. De meting bestaat uit enkele runs (net wat nodig is) om een eenduidig en nauwkeurig meetresultaat te bewerkstelligen. Het is niet de bedoeling dat tijdens de basismeting iets aan u auto gecorrigeerd wordt. U ontvangt van na de metingen een volledige uitdraai.

Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW tenzij anders vermeld.

Extra tijd voor werkzaamheden

Als u meer wilt meten of diverse zaken afgesteld wilt hebben, dan is er een lager vervolgtarief van toepassing. De vervolgkosten bedragen € 125,- per uur. Dit tarief gaat in nadat het eerste uur verstreken is. Wanneer er langer dan 4 uur getest wordt komt het starttarief van € 195,- te vervallen, en wordt veranderd in € 125,-

Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW tenzij anders vermeld

Testbankdagen voor clubs (meerdere auto’s)

Deze dag is bedoeld voor autoclubs, verenigingen, raceklasse’s etc. Op deze dag worden er alléén vermogensmetingen uitgevoerd. Er worden géén auto’s afgesteld. Het maximale aantal auto’s voor deze dag is 12. Het maximale aantal personen is 24. Deze dag is verzorgt met koffie/thee, fris en warme lunch. Kosten voor deze geheel verzorgde dag zijn: € 1250,-

Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW tenzij anders vermeld

Technische voorwaarden

Het aangeboden voertuig dient in een fatsoenlijke staat te zijn. De auto dient een goede sporing van de wielen te bezitten. De uitlaat dient tot aan het eindstuk gasdicht te zijn. Ook dient de auto zand en modder vrij te zijn evenals olie, koelwater en brandstof dicht. Eventuele schade die zal kunnen ontstaat door lekkage van componenten van de auto die op de rollenbank staat zijn volledig voor risico en voor rekening van de bestuurder en/of eigenaar van de betreffende auto.

Algemene voorwaarden

De metingen op de rollenbank zijn volledig voor risico van de bestuurder en/of eigenaar van de desbetreffende auto. Dit betekent dat The Autosport Company niet aansprakelijk gesteld kan worden voor schades aan voertuigen ten gevolge van de metingen of handelingen die daarvoor uitgevoerd worden. Daarnaast is het betreden van de meetruimte op eigen risico. De klant dient ten alle tijden plaats te nemen in de aparte kijk-ruimte. The Autosport Company heeft het recht om foto’s te maken van uw auto voor promotionele doeleinden. Uw kenteken zal ten alle tijden onzichtbaar worden gemaakt. Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW tenzij anders vermeld

  • Statisch testen; het vasthouden van ieder gewenst toerental voor optimale afstelling voor competitie auto's met een vrij-programmeerbare ECU. Deze methode is ook geschikt voor het lokaliseren van storingen die alleen optreden bij een bepaald toerental of een bepaalde belasting.
  • Dynamisch testen; het meten en vaststellen van het vermogen (PK / Koppel) door exact gelijke omstandigheden als op de weg. De auto wordt hierdoor dus niet zwaarder belast dan op de weg. Tijdens deze dynamische run wordt er bij ieder toerental het vermogen en lambda waarde gelogd, zodat u na de test exact alle gegevens op een formulier meekrijgt.
  • Krukas / wielvermogen; door middel van intelligente software zijn we in staat om zowel het wiel- als krukasvermogen te meten.
  • Carburateur afstellen; auto's die voorzien zijn van o.a. Weber carburateurs, Dellorto carburateurs etc kunnen afgesteld worden op onze testbank (sproeiers, mengbuizen, venturi's op voorraad). Tijdens de run wordt er nauwkeurig bij ieder toerental en gas positie de AFR / Lambda waarde gelogd. Aan de hand van deze gegevens kunnen we de juiste sproeierbezetting bepalen voor een perfecte afstelling.
  • Afstellen van injectie auto's; auto's die zijn voorzien van een vrij-programmeerbare ECU (Gems / DTA / KMS / AUTRONIC / OMEX etc) systemen kunnen feilloos worden afgesteld. Bij iedere gas stand positie en toerental wordt de brandstofverhouding gelogd en aangepast waar nodig.
  • Ontsteking afstellen; auto's met een programmeerbare ontsteking of met een verdeler kunnen op de testbank worden afgesteld. Mbv een stroboscoop lamp of een computer kan het juiste ontstekingstijdsstip worden bepaald. De auto wordt dmv een knock/detonatiesensor, die op de motor gemonteerd wordt, en met behulp van een koptelefoon afgesteld, en er wordt voorkomen dat de auto gaat 'pingelen'
  • Acceleratie meting; het meten van acceleraties en tussen-acceleraties, bijv. hoe snel het voertuig versnelt van 50 naar 100km/h of 100 naar 200km/h
  • Snelheidsmeting; het meten van de topsnelheid van uw voertuig tot een max van 350 km/h. Door de vooraf ingestelde CW waarde (oppervlakte en gewicht) wordt de situatie exact gelijk als op de weg.
  • 5-gas meting; Het is mogelijk om een 5-gas meting te doen op de dyno. Dit kan zowel bij stationair toerental als bij belasting. De waarden van de meting (AFR, CO, CO², HC en NOx) worden gelogd en geanalyseerd.
  • Diagnose stellen; dmv diverse sensoren kunnen we o.a. lambda waarde, turbodruk, inlaat temperatuur en uitlaat temperatuur meten Scoop meting ; doormeten van alle elektronica, sensoren en het lokaliseren van storingen die niet worden gevonden door diagnose apparatuur.
  • Drive cycle test; door geïntegreerde software wordt er op de testbank een programma nagereden waar men moet schakelen, accelereren, remmen etc. net zoals in de praktijk. Tijdens deze 'route' worden alle waardes (AFR, Co, Co², HC, NOx) gelogd voor bijvoorbeeld een emissie test. Ook is het mogelijk om bijv. een actieradius van een hybride auto te bepalen aan de hand van het af te leggen traject.