0Product(en)

U hebt niets in uw winkelwagen.

Product was successfully added to your shopping cart.

Testbank - Rollenbank

Meten is weten, als je weet wat je meet!

Wij beschikken inpandig over een eigen 4x4 testbank van het merk Dynostar, welke geschikt is voor twee- als vierwiel aangedreven auto's.

De rollenbank is gemonteerd in een door Merford geïnstalleerde geluidscabine met geforceerde rijwindkoeling die tot 50.000m³ lucht per uur kan verplaatsen. De verstelbare wielbasis van 2 meter t/m 3,5 meter maakt deze testbank geschikt voor het testen van nagenoeg iedere auto.

De 4x4 testbank werkt volgens het "rolling-road" principe; de voorste en de achterste rollen worden middels een aandrijflijn gesynchroniseerd. Dankzij deze constructie kunnen ook tweewiel aangedreven voertuigen die voorzien van ABS, ESP of ASR probleemloos worden getest.

Maak een afspraak

Wat wij voor u kunnen betekenen

Door onze expertise in combinatie met de meest geavanceerde en uitgebreide 
testapparatuur zijn wij in staat om iedere gewenste meting uit te voeren en 
storingen te lokaliseren. 

Hieronder vind u enkele mogelijkheden:

  • Statisch testen ; het vasthouden van ieder gewenst toerental voor optimale afstelling voor competitie auto's met een vrij-programmeerbare ECU. Deze methode is ook geschikt voor het lokaliseren van storingen die alleen optreden bij een bepaald toerental of een bepaalde belasting. 
  • Dynamisch testen ; het meten en vaststellen van het vermogen (PK / Koppel) door exact gelijke omstandigheden als op de weg. De auto wordt hierdoor dus niet zwaarder belast dan op de weg. Tijdens deze dynamische run wordt er bij ieder toerental het vermogen en lambda waarde gelogd, zodat u na de test exact alle gegevens op een formulier meekrijgt. 
  • Krukas / wielvermogen ; door middel van intelligente software zijn we in staat om zowel het wiel- als krukasvermogen te meten.
  • Carburateur afstellen ; auto's die voorzien zijn van o.a. Weber carburateurs, Dellorto carburateurs etc kunnen afgesteld worden op onze testbank (sproeiers, mengbuizen, venturi's op voorraad). Tijdens de run wordt er nauwkeurig bij ieder toerental en gas positie de AFR / Lambda waarde gelogd. Aan de hand van deze gegevens kunnen we de juiste sproeierbezetting bepalen voor een perfecte afstelling. 
  • Afstellen van injectie auto's ; auto's die zijn voorzien van een vrij-programmeerbare ECU (Gems / DTA / KMS / AUTRONIC / OMEX etc) systemen kunnen feilloos worden afgesteld. Bij iedere gas stand positie en toerental wordt de brandstofverhouding gelogd en aangepast waar nodig. 
  • Ontsteking afstellen ; auto's met een programmeerbare ontsteking of met een verdeler kunnen op de testbank worden afgesteld. Mbv een stroboscoop lamp of een computer kan het juiste ontstekingstijdsstip worden bepaald. De auto wordt dmv een knock/detonatiesensor, die op de motor gemonteerd wordt, en met behulp van een koptelefoon afgesteld, en er wordt voorkomen dat de auto gaat 'pingelen'
  • Acceleratie meting ; het meten van acceleraties en tussen-acceleraties, bijv. hoe snel het voertuig versnelt van 50 naar 100km/h of 100 naar 200km/h
  • Snelheidsmeting ; het meten van de topsnelheid van uw voertuig tot een max van 350 km/h. Door de vooraf ingestelde CW waarde (oppervlakte en gewicht) wordt de situatie exact gelijk als op de weg. 
  • 5-gas meting ;  Het is mogelijk om een 5-gas meting te doen op de dyno. Dit kan zowel bij stationair toerental als bij belasting. De waarden van de meting (AFR, CO, CO², HC en NOx) worden gelogd en geanalyseerd.
  • Diagnose stellen ; dmv diverse sensoren kunnen we o.a. lambda waarde, turbodruk, inlaat temperatuur en uitlaat temperatuur meten
  • Scoop meting ; doormeten van alle elektronica, sensoren en het lokaliseren van storingen die niet worden gevonden door diagnose apparatuur
  • Drive cycle test ; door geïntegreerde software wordt er op de testbank een programma nagereden waar men moet schakelen, accelereren, remmen etc. net zoals in de praktijk. Tijdens deze 'route' worden alle waardes (AFR, Co, Co², HC, NOx) gelogd voor bijvoorbeeld een emissie test. Ook is het mogelijk om bijv. een actieradius van een hybride auto te bepalen aan de hand van het af te leggen traject. 

Tijdens de werkzaamheden bent u van harte welkom in de werkplaats, zodat u mee kunt kunt kijken hoe onze vakmensen te werk gaan.

Testbankmeting Porsche 911   Vermogenstest The Autosport Company   Vermogenstest Praga