0Product(en)

U hebt niets in uw winkelwagen.

Product was successfully added to your shopping cart.

Remnippel

Hier vind u het aanbod aan remnippels en remslangen.
Een remnippel wordt over het algemeen gebruikt voor het aansluiten van uw remsysteem of koppelingssysteem. Wij leveren een scala aan remnippels en leidingwerk om het oliesysteem dicht te maken.

De nippels die veel wordt gebruikt op voertuigen en auto’s zijn de leidingwartels. Deze wartels worden gemonteerd in bijvoorbeeld en remklauw of hoofdremcilinder. Deze leidingwartel is geschikt om te gebruiken in combinatie met koperen remleiding of cunifer remleiding. Er dient wel een conus aan de remleiding te worden gemaakt alvorens u de remleiding met deze remnippel kunt monteren. Tevens zijn er diverse verlopen en verbindingstukken beschikbaar om te verlopen naar de juiste maat. Dit zijn de messing gekleurde producten dit u op deze pagina vindt.

Naast de messing of stalen remnippels leveren wij ook een scala aan RVS materialen. Denk aan een RVS remnippel, RVS banjo, RVS banjobout, RVS t-stuk, RVS doorvoer, RVS adapter. Deze RVS remnippels worden veelal gebruik bij het maken van een remsysteem of koppelingssysteem voor een competitieauto. Hier wordt vaak de koperen of cunifer remleiding gedemonteerd en vervangen voor RVS remleiding. Met een RVS remslang bent u erg vrij om te bepalen hoe de remslang moet lopen. Deze RVS remslang is voorzien van een teflon / PTFE kern en een RVS buitenmantel, waardoor deze slang bijzonder flexibel is. Dit maakt het erg eenvoudig om deze te monteren.

Naast de flexibiliteitsvoordelen is het monteren van de RVS nippels ook bijzonder eenvoudig. Dit klusje luistert wel nauwkeurig, maar is prima te doen zonder gebruik van diverse machines of apparaten. De remnippel kan eenvoudig op de slang worden gemonteerd door het hoedje over de slang te schuiven, en het messing busje, wat geleverd wordt bij iedere RVS slangwartel of banjo, over het teflon te schuiven. Vervolgens kun je de remnippel in het teflon steken en het hoedje aandraaien. Op dat moment zit de nippel al bevestigd op de slang. Dit geeft ook direct antwoord op de vraag waarom dit systeem vaak op competitieauto’s wordt toegepast. Wanneer er schade is gereden, of er is een remslang kapot gegaan, dan kan dit snel en eenvoudig hersteld worden.

Heeft u twijfels met het selecteren van de juiste maat of schroefdraad? Neem dan gerust contact met ons op. Onze experts staan u graag te woord.